søndag 4. mars 2012

Glutenfri pizza

Denne pizzaoppskriften er den jeg alltid faller tilbake på hver gang jeg prøver en annen oppskrift...
Jeg synes den blir like bra hver gang, og det synes resten av familien også :)

Denne oppskriften gir 2 pizzaer. Dette er alt du trenger:

3 dl. lunkent vann
1/3 pk gjær
1dl. olivenolje
1 ts. salt
450 g. glutenfritt mel

Bland godt!
La heve i ca. 45 min.
Forvarm ovnen til 250 grader.
Kjevle ut deigen på bakepapir (2 brett). Ca. 3 mm tykk.
Prikk med gaffel og sett pizza bunnen til steking i ca 4-5 minutter.


Ta ut bunnen og legg på ønsket topping for så å steke videre i noen minutter til på sterk varme (prøv deg frem).

                      Her har jeg valgt en enkel variant med tomatsaus, kjøttdeig, ost og tomat.
                                                       Men mulighetene er mange!

Tomatsaus:

3 sjalottløk
3 hvitløksfedd
2 ss olivenolje til stekingen
2 bokser tomat
2 ss hakket frisk oregano
salt og pepper.

Fres sjalottløk og hvitløk i en panne på sterk varme.
Når dette har blitt gylent, settes varmen litt ned for så å ha i tomat. La dette surre litt før det smakes til med oregano, salt og pepper..




                                                  Himmelsk godt, selv så enkelt!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar